Onze Reis naar Rome

Van vrijdag 30 september tot en met zondag 2 oktober is het koor naar Rome geweest om extra luister bij te zetten aan ons 35 jarig bestaan. Geen jubileum maar wel een reden om een keer een bijzondere reis te maken. En bijzonder was het....

Programma van de 3-daagse reis naar Rome

vrijdag 30 september 2016

Na vertrek vanaf Tilligte reden we per touringcar naar de luchthaven van Düsseldorf voor de vlucht naar Rome. Na aankomst zijn we naar het hotel gebracht. Daarna zijn we met het openbaar vervoer, overigens een crime in Rome (met uitzondering van de metro) naar de stad gegaan. Vervolgens troffen we onze gids voor een eerste kennismaking met Klassiek Rome. Tijdens de stadswandeling, langs o.a. de Spaanse Trappen met hun 138 treden, de Trevifontein, het barokke Piazza Navona dat geroemd wordt als een van de mooiste pleinen ter wereld en het Pantheon, de Romeinse tempel die als architectonische topprestatie wordt beschouwd alwaar we nog een spontaan optreden gaven. Nadien zijn we teruggegaan naar het hotel voor het diner en nadien nog even gezellig napraten om vervolgens vermoeid ons bed op te zoeken.

zaterdag 1 oktober 2016

Na gebruik van het ontbijtbuffet brachten we een bezoek aan de St. Pieterbasiliek, de grootste en mooiste basiliek van de wereld. Hier kregen we een rondleiding, waarbij we overdondert werden door alle pracht en praal. Elk hoekje is versierd, de vloer, de muren, het plafond en hebben allemaal een symbolische betekenis of verhaal. ‘s Middags troffen we onze gids voor een 3 uur durende fietstour door Rome. De groep wordt verdeeld over twee groepen en droegen opvallende hesjes met Viventi logo. Erg handig om bij elkaar te blijven. Tijdens deze fietstour fietsten we langs de belangrijkste highlights van de Italiaanse hoofdstad en zagen we vele prachtige bezienswaardigheden en goed bewaard gebleven geheimen. De gids, Annemieke Breijer, vertelde over de rijke stadsgeschiedenis en de bezienswaardigheden, maar is was ook volop gelegenheid om foto’s te maken. Met een schat aan informatie en een algehele indruk van deze fantastische stad, leverden we aan het eind van de tour de fiets weer in. ‘s Avonds gebruikten we het diner gebruiken in het hotel. Aansluitend volgde er nog een gezellige avond en moe maar voldaan ging ieder naar zijn/haar kamer.

zondag 2 oktober 2016

Vandaag moesten we uitgechekt en wel om 08.00 uur klaar staan om te vertrekken naar de Friezenkerk. Hier verzorgden we de viering van 10.30 uur en moest uiteraard voordien nog even gerepeteerd worden. Een verrassing stond ons te wachten in de vorm van de aanwezigheid van Prins Jaime de Bourbon Parma. De zoon van Prinses Irene. Het kwam zich netjes voorstellen en na afloop was er een fotomomentje. Zowel hij als alle kerkgangers waren vol lof over onze zang en opgezette viering. Een van de hoogtepunten. 's Middags hadden we nog wat tijd om Rome te verkennen waarna we weer richting hotel gingen. Om 17.45 uur werden we naar de luchthaven gebracht voor de terugvlucht naar Düsseldorf. Hier stond de touringcar van ter Beek Reizen die ons terug bracht naar Tilligte.

Een hele ervaring rijker, in meerdere opzichten. Moe, voldaan en met ontzettend veel plezier kijken we terug op een indrukwekkend weekend.

Onderstaand een foto van de groep en een tweetal videofragmenten uit de viering in de Friezenkerk. Meerdere foto's volgen binnenkort.

De groep die naar Rome ging